Засідання творчої групи «Напрями змін» учителів мовно-літературної галузі
Без високої культури читання, наголошував В.О. Сухомлинський, немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Читання є основою опанування всіх наук, розвитку людського інтелекту.
Сучасна Нова українська школа виділяє 11 ключових компетентностей, а спільним для цих компетентностей є: «уміння читати і розуміти прочитане», «уміння висловлювати думку усно і письмово», «критичне і системне мислення».
26 лютого 2024 року відбулося практичне засідання творчої групи «Напрями змін» учителів мовно-літературної галузі «Формування і розвиток читацької компетентності учнів середньої школи в умовах НУШ» (координатор Олена МАТЕЙЧУК, директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників, керівник Наталія ТКАЧЕНКО, учитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель», Ніжиловицької гімназії).
Олена Володимирівна зупинилася на актуальній педагогічній проблемі – формування читацької компетентності здобувачів освіти. В умовах розвитку інформаційних технологій помічено згасання інтересу учнів/учениць до художнього слова. Із метою підвищення рівня читацької грамотності доцільним є використання в освітньому процесі інтерактивних форм і методів викладання предметів мовно-літературного спрямування, що мотивують інтерес учнів/учениць до читання, уміння вступати в діалоги, аргументувати свою думку. Члени творчої групи поділилися наробками щодо даної проблеми в громаді (друкована продукція).
Наталія Леонідівна ознайомила учасників із формами та методами навчання, які найбільшою мірою допоможуть учням критично мислити, зберегти в здобувачів освіти позитивне ставлення до навчання.