Засідання творчої групи «Напрями змін» учителів мовно-літературної галузі
Ми постійно знаходимося під потужним впливом через медіа величезного потоку різноманітної інформації. Інтернет відкриває нові перспективи для розвитку медіаосвіти. Він є джерелом практично будь-якої інформації, доступ до якої нічим не обмежений і ніким не контролюється.
Усвідомлюючи серйозність викликів сучасності, освітяни активно шукають шляхи формування медіаграмотної людини, яка була б здатна перетворити загрози, спричинені можливостями цифрового суспільства, на ресурс для саморозвитку. Росте покоління дітей, для яких більш звичним є сприйняття аудіовізуальної інформації.
31 жовтня 2023 року відбулося засідання творчої групи «Напрями змін» вчителів мовно-літературної галузі «Формування медіаграмотності здобувачів освіти на уроках української мови та літератури» (координатор Олена МАТЕЙЧУК, директор центру професійного розвитку педагогічних працівників, керівник Наталія ТКАЧЕНКО, учитель української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель», Ніжиловицької гімназії).
Олена Володимирівна зупинилася на актуальній педагогічній проблемі – формування читацької компетентності здобувачів освіти. В умовах розвитку інформаційних технологій помічено згасання інтересу учнів/учениць до художнього слова. Із метою підвищення рівня читацької грамотності доцільним є використання в освітньому процесі інтерактивних форм і методів викладання предметів мовно-літературного спрямування, що мотивують інтерес учнів/учениць до читання, уміння вступати в діалоги, аргументувати свою думку. Членами творчої групи напрацьовано кроки щодо даної проблеми в громаді (друкована продукція).
Наталія Леонідівна зазначила, що підходи до медійного простору мають змінитися, необхідно шукати нові ідеї та рішення щодо навчання учнів. Ознайомила учасників із формами та методами навчання, які найбільшою мірою допоможуть учням критично мислити стосовно медіатекстів, зберегти в здобувачів освіти позитивне ставлення до навчання.
Учителі української мови та літератури як одна з рушійних сил формування особистості школяра повинні конструювати урок так, щоб задовольнити вимоги сучасного суспільства. У контексті освітнього процесу ХХІ століття під впливом інформатизації виникла проблема пошуку новітніх форм реалізації уроку в умовах класно-урочної та змішаної системи.